Časté dotazy

1. Kolik přesně zaplatím za pobyt v Akátovém domě?

Cenu zjistíte tak, že si zvolíte druh ubytování a péče a připočtete zálohy na energie. Neexistují žádné skryté poplatky, dopředu víte, kolik co stojí a rozsah služeb si vždy odsouhlasíte s vedením Akátového domu. Přehled cen naleznete zde.

2. Mohou mít ubytovaní senioři návštěvy přes noc?

Samozřejmě, ale pouze v případě, že senior bydlí v bytě nebo domku sám nebo se jedná o manželský pár. Pokud se jedná o sdílené bydlení (klient bydlí samostatně v jednom pokoji), návštěvy přes noc nejsou možné z důvodu případného narušování soukromí.

3. Chci se přestěhovat do Akátového domu, ale mám domácího mazlíčka. Je možné si ho vzít s sebou?

Ano, ale pouze v případě, že senior bude bydlet v bytě nebo domku sám. Pokud se jedná o sdílené bydlení (klient bydlí samostatně v jednom pokoji), není z důvodu možné alergie či narušování soukromí mít domácího mazlíčka.

4. Mohu si byt vybavit vlastím nábytkem?

Samozřejmě. Byty jsou vybaveny kuchyňskou linkou včetně ledničky a vestavěnou skříní. Dbáme na to, aby se všichni obyvatelé cítili jako doma. Proto si senioři většinou byt vybaví vlastním nábytkem, na který jsou zvyklí. V případě zájmu můžeme zprostředkovat vybavení bytu nábytkem novým.

5. Pro koho není pobyt v Akátovém domě vhodny?

Pobyt v Akátovém domě není možný pro osoby v pokročilém stádiu demence, osoby s těžkou mentální retardací, osoby s dlouhodobým duševním onemocněním, osoby s autismem a osoby se závislostmi popř. osoby trvale upoutané na lůžko vyžadující komplexní zdravotní péči.

6. Mohu měnit rozsah služeb dle mých potřeb?

Ano, klient si může volit  libovolně jednu ze tří druhů péče podle svých potřeb a požadavků. Zvýšení rozsahu péče se provede okamžitě dle přání klienta. Snížení rozsahu péče může klient provádět od začátku následujícího měsíce po oznámení vedení Akátového domu. Pro krátkodobou změnu péče jsou určeny krátkodobé baličky pomoci nebo individuální péče.

7. Pro koho je určena základní péče

Pro soběstačné seniory, kteří péči potřebují pouze okrajově. Pečovatelky jednou denně klienta navštíví a zkontrolují, zda je v pořádku a něco nepotřebuje. Pokud si klient nepřeje návštěvy pečovatelek ve svém bytě, přání samozřejmé respektujeme a s klientem se rádi potkáme na odpoledních aktivitách.

8. Pomůže mi někdo se získáním kompenzačních pomůcek? 

Poskytujeme komplexní poradenství v oblasti kompenzačních pomůcek (mechanická a elektrická křesla, chodítka, berle, apod.). Jsme schopni zajistit repasované pomůcky za přijatelné ceny a pro klienty, kteří potřebují kompenzační pomůcku pouze na přechodnou dobu (např. na dobu rekonvalescence po operačním zákroku) , zprostředkujeme její zapůjčení.

9. Jak je zajištěno stravování klientů?

Soběstační klienti si mohou uvařit v kuchyni ve svém bytě (jako doma) nebo využit dovoz hotových jídel 7 dnů v týdnu. Klientům čerpajícím intenzivní péči připraví jídlo pečovatelky.

10. Jsou klienti ubytováni společně v jednom pokoji?

Ne, to u nás není možné. V Akátovém domě každý klient bydlí samostatné. A to buď ve svém bytě nebo minimálně vlastním pokoji. Zajištění soukromí pro klienty je pro nás zcela zásadní.

Všechny další případné dotazy vám ochotně a rády zodpoví naše ředitelka Dana Filípková nebo vedoucí pečovatelek Ivana Kadlecová.